پیش فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین

پیش فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از ۳ روز آینده آغاز میشود .

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد از ۶ مرداد پیش فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین برای سه مرز شمالی و از ۱۰ مرداد نیز پیش فروش بلیت تمام مرزها آغاز می‌شود.

داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه از ظرفیت کل ناوگان موجود برای جابه جایی مسافران در بخش جاده ای در ایام اربعین استفاده خواهیم کرد گفت: برای اربعین از دستگاه های مختلف درخواست کرده ایم که ناوگان مورد نیاز را وارد شبکه جاده ای کشور کنند که متاسفانه تا به امروز در این بخش اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه پیش فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین از سه مرز شلمچه، چزابه و خسروی از شنبه آینده ۶ مرداد آغاز می‌شود که برای مرز مهران هم با توجه به افزایش میزان تقاضا برنامه ریزی برای پیش فروش در دستور کار است گفت: در صورتی که ظرفیت مقصدی تکمیل شد، مسافران می‌توانند در لیست انتظار بلیت اتوبوس ثبت نام کنند که براساس الویت و تعداد سرویس فوق‌العاده در آن مسیر مجددا راه اندازی می‌شود.

علت پیش فروش بلیت‌های سه مرز مذکور این است که نیازسنجی انجام شود و فشاری که روی مرز‌های شلمچه و مهران است به مرز‌های شمالی که ظرفیت بیشتری دارند، بازگردانده شود تا زائران به طور همگن از مرز‌ها استفاده کنند و ازدحام در مرز خاصی نداشته باشیم.

تعداد اتوبوس های در نظر گرفته شده برای ایام اربعین

باقر جوان اظهار کرد: حدود ۱۴ دستگاه ناوگان در سازمان راهداری وجود دارد که تنها ۶ هزار و ۵۰۰ هزار دستگاه در وضعیت مطلوب قرار دارد که امکان پیمایش مسافت‌های بلند و متوسط را دارند.

برای اینکه بتوانیم جابه‌جایی خوبی داشته باشیم و کمترین عارضه یا ازدحام رخ دهد نیاز داریم که در کنار این ۷۰۰۰ دستگاه، ۲۰۰۰ دستگاه نیز برای ماموریت اربعین اضافه شود. همچنین ۳۰۰۰ دستگاه نیز برای سفر‌های داخلی داریم. از طرفی از ارگان‌ها و سازمان نیز درخواست کردیم که از ناوگان پلاک عمومی آن‌ها که به عنوان سرویس پرسنل مشغول به کار است در ایام اربعین استفاده شود.

قیمت بلیط اتوبوس های اربعین

 

قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین توسط ستاد مرکزی اربعین اعلام و در سایت‌ها نیز به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

باقرجوان عنوان کرد:مردم می‌توانند به سایت‌های شرکت‌های حمل و نقلی مراجعه و نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. علاوه بر آن سازمان راهداری و حمل ونقلی یک سامانه به نام “راوی” در نظر گرفته است که به سامانه‌های دیگر متصل شود. این سامانه زائران را به سامانه‌ها و شرکت‌های حمل و نقلی معتبر برای خرید بلیت وصل خواهد کرد و همچنین از طریق این سامانه نظارت‌های لازم هم صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از گرانفروشی بلیت در ایام اربعین چه تدابیری اتخاذ شده است؟ گفت: علاوه بر نظارت بر بازار، دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات بر قیمت‌ها نیز نظارت خواهند کرد، همچنین ناظران در استان‌های مقصد حضور داشته و گشت‌های سیار نیز نظارت‌های لازم را دارند.

 

در مجله گردشگری بلیط اینجا درباره اربعین بیشتر بخوانید :

اخبار اربعین ۱۴۰۳

همه چیز درباره فروش ارز اربعین

مرزهای زمینی ایران و عراق برای سفر اربعین

 

 

 

 

برای تهیه بلیط با بهترین شرایط و مناسب ترین قیمت به سایت های ما مراجعه کنید :

بلیط اینجا

نوار راه توس

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها